Jogurt

 Będąc w sklepie możemy zauważyć, że jogurty, deserki zajmują sporo miejsca. Lubią je wszyscy, dorosli, dzieci. Nic więc dziwnego, że wybór w jogurtach jest tak duży, a producenci prześcigają się w pomysłach jak ciekawszy, smaczny będzie jego asortyment.

Jogurt naturalny wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, dzięki czemu wzrasta odporność, a także zmniejsza się prawdopodobieństwo rozwoju bakterii chorobotwórczych (również w przewodzie pokarmowym!). Jogurt jest też bogatym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia i innych pierwiastków (jodu, potasu, cynku i fosforu), a także witamin z grupy B. Poprawia wchłanianie żelaza. Zawiera więcej wapnia, niż mleko. Wspomaga pracę przewodu pokarmowego, pomaga przy wzdęciach i zaparciach i ułatwia trawienie – ze względu na obecność żywych kultur bakterii fermentacji mlekowej, które zapobiegają rozwojowi niekorzystnej mikroflory w jelitach. Jogurt zmniejsza ryzyko raka jelita grubego oraz poziom cholesterolu. I oczywiście jest super dodatkiem do dietetycznych dań zastępującym śmietanę.

 Sporo sprzedawanych w Polsce stanowią owocowe jogurty. Mamy całkiem pokaźną gamę smaków: brzoskwiniowe, jagodowe, truskawkowe, malinowe,  z owoców leśnych, waniliowe…. Dal dzieci zzęsto mają dodatkowo jakieś cukierki, kuleczki, draże i kawałki czekolady. Niestety jogurty owocowe są  nafaszerowane cukrem i syropem gluozowo-fruktozowym . Zawierają mnóstwo barwników, aromatów, za to owoców śladowe ilości Najbezpieczniej wybierać te z kawałkami owoców – ale może to oznaczać zwiększony dodatek konserwantów.
Konkluzja -kupuj jogurty naturalne a jeśli uwielbisz owocowe – dodawaj naturalne mieszając ze zdrowym jogurtem.